REKLAMAČNÝ PORIADOK
Reklamačný poriadok RK REALIŤÁCI
Realitná kancelária patriaca pod značku "RK REALIŤÁCI":
Obchodné meno: RKR & Partners s. r. o.
Sídlo: Ľubochnianska 4, 831 04 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
IČO: 56 643 101, IČ DPH: SK2122376674 podľa § 7a zákona o DPH
Spoločnosť zapísaná v OR Mestského súdu Bra>slava III, oddiel: Sro, vložka č.: 183407/B
v mene spoločnos> koná: Ing. Lucia Krivičková - konateľ spoločnosH
mobil: +421901711017 email: krivickova@rkrealitaci.sk
Web: www.rkrealitaci.sk a www.premiovenehnutelnos>.eu
(ďalej aj iba ako "realitná kancelária")
vydáva v zmysle Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, zákona č.108/2024 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov tento reklamačný poriadok (ďalej iba ako
"reklamačný poriadok").
1. Úvodné ustanovenia
1.1 . Reklamačný poriadok upravuje podmienky, spôsob a miesto vybavovania reklamácií a >ež
vzájomné práva a povinnos> realitnej kancelárie a klienta v rámci reklamačného konania. Každý klient
má právo uplatniť u realitnej kancelárie reklamáciu poskytnutej služby.
1.2 Pod pojmom reklamácia sa rozumie uplatnenie nároku klienta na preverenie správnosť, kvality
alebo rozsahu poskytovanej služby a/alebo uplatnenie zodpovednosť za vady služieb realitnej
kancelárie (ďalej iba ako "reklamácia").
1.3 Za vady poskytnutej služby sa považuje najmä:
• nesplnenie povinnosj realitnej kancelárie stanovených v sprostredkovateľskej zmluve,
• poskytnu>e nesprávnych alebo zavádzajúcich informácií zo strany realitnej kancelárie,
• nedodržanie dohodnutých termínov zo strany realitnej kancelárie,
• neodborný alebo nekvalitný výkon sprostredkovateľskej činnosti.
1.4 Za reklamáciu sa nepovažuje sťažnosť klienta, ktorá súvisí s neplnením alebo vadným plnením
povinnosj tretej osoby, podnet klienta na zlepšenie služieb realitnej kancelárie alebo iná žiadosť,
ktorej predmetom nie sú služby alebo činnosť realitnej kancelárie.
1.5 Tento reklamačný poriadok je platný pre všetky reklamácie týkajúce sa poskytovaných služieb a
činnosj realitnej kancelárie patriacu pod značku RK REALIŤÁCI.
2. Oprávnenosť na Reklamáciu
2.1 Oprávnené na podanie reklamácie sú fyzické osoby alebo právnické subjekty, ktoré využili služby
realitnej kancelárie.
2.2 Reklamácie môžu byť vznesené v prípade nesplnenia očakávaní alebo nesprávneho poskytnu>a
služieb.
3. Spôsob Podania Reklamácie
3.1 Reklamácie je možné podať písomne na adrese sídla realitnej kancelárie, alebo elektronicky na
e-mailovú adresu: krivickova@rkrealitaci.sk
3.2 Reklamácia musí obsahovať:
- údaje klienta (meno, priezvisko, adresa, tel. číslo, e-mail),
- číslo a dátum podpísania sprostredkovateľskej zmluvy,
- presné a podrobné informácie o reklamovanej službe, dátum poskytnu>a služby, podrobný popis
vady reklamovanej služby, dátum a okolnos> vzniku reklamácie,
- požadovaný spôsob vybavenia reklamácie,
- dátum uplatnenia reklamácie a podpis klienta.
Klient je povinný k reklamácii priložiť všetky dokumenty a dôkazy, ktoré preukazujú jeho tvrdenia
(napr. kópiu zmluvy, doklad o zaplatení sumy, atď...).
13.3 Klient v postavení spotrebiteľa má pri uplatňovaní reklamácie práva podľa Občianskeho
zákonníka. Práva a povinnos> spotrebiteľa súvisiace s uplatnením a vybavením reklamácie upravuje
zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákon č. 102/2014 Z. z.o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
4. Postup pri reklamácii
4.1 Realitná kancelárie je povinná prijať reklamáciu a vydať klientovi potvrdenie o jej prijaj.
Oprávnenie na reklamáciu bude posudzované v súlade so zákonnými ustanoveniami platnými na
území Slovenskej republiky.
4.2 Klient pri uplatnení reklamácie rozhodne, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka
(ak je klient v postavení spotrebiteľa), resp. podľa § 517 a nasl. Občianskeho zákonníka a § 409
a nasl. Obchodného zákonníka (ak klient nie je v postavení spotrebiteľa) si uplatňuje.
4.3 Realitná kancelária je povinná prešetriť reklamáciu a o jej výsledku informovať klienta.
4.4 Realitná kancelária na základe rozhodnu>a klienta určí spôsob vybavenia reklamácie a reklamáciu
vybaví do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch môže lehotu na
vybavenie reklamácie predĺžiť o 15 dní.
4.5 Po márnom uplynuj lehoty na vybavenie reklamácie má klient právo od zmluvy odstúpiť.
4.6 Realitná kancelária znáša náklady spojené s vybavovaním reklamácie. Týmto nie je dotknutý nárok
realitnej kancelárie na náhradu paušalizovaných nákladov súvisiacich s vybavovaním neoprávnenej
reklamácie.
5. Posúdenie Reklamácie
5.1 Reklamácia bude posúdená zodpovednou osobou realitnej kancelárie, ktorá je poverená riešením
reklamačných prípadov.
5.2 V prípade potreby môže byť do vyriešenia reklamácie zapojený právnik alebo odborník v oblas>
nehnuteľnosj.
6. Riešenie Reklamácie
6.1 Po prešetrení reklamácie realitná kancelária:
• reklamáciu uzná ako oprávnenú a navrhne spôsob jej vybavenia, alebo
• reklamáciu zamietne ako neoprávnenú a písomne odôvodní zamietnu>e reklamácie.
6.2 V prípade oprávnenej reklamácii:
- je realitná kancelária povinná zabezpečiť nápravu nedostatkov alebo nesprávne poskytnutých
služieb,
- prípade neopraviteľných chýb alebo závažných porušení je možné poskytnúť primeranú finančnú
kompenzáciu alebo iný náhradný spôsob nápravy,
- ak odstránenie vady služby nie je možné alebo by bolo pre realitnú kanceláriu neprimerane
nákladné, realitná kancelária môže klientovi ponúknuť iný vhodný spôsob vybavenia reklamácie,
napr. poskytnu>e náhradnej služby.
7. Oznámenie Výsledku
7.1 O výsledku reklamačného konania bude klient informovaný písomne alebo elektronicky v
rozumnom termíne po skončení posúdenia reklamácie.
8. Ukončenie Reklamácie
8.1 Reklamačné konanie je v závislos> od posúdenia konkrétnej reklamácie považované za ukončené
v momente, keď boli prijaté opatrenia na napravenie nedostatkov, bola poskytnutá primeraná
kompenzácia klientovi alebo bola reklamácia vybavená iným vhodným spôsobom.
8.2 Reklamačné konanie je ukončené aj v prípade, ak realitná kancelária reklamáciu zamietne ako
neoprávnenú a písomne odôvodní zamietnu>e reklamácie.
28.3 V prípade nevyriešenia reklamácie alebo nespokojnos> s výsledkom, alebo ak sa realitná
kancelária a klient nedohodnú na spôsobe vybavenia reklamácie, klient má právo obrá>ť sa na orgán
dozoru (Slovenská obchodná inšpekcia) alebo na súd.
9. Poučenie o alternaXvnom riešení sporov
1. 2. 3. Spotrebiteľ má právo obrátť sa na realitnú kanceláriu (napr. e-mailom na adresu realitnej
kancelárie) so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým realitná kancelária
vybavila jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že realitná kancelária porušila jeho práva.
Ak realitná kancelária odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovedala do 30 dní od
jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na zača>e alternajvneho riešenia sporu subjektu
alternajvneho riešenia sporov podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternajvnom riešení
spotrebiteľských sporov.
Príslušným subjektom na alternajvne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná
inšpekcia, ktorej spotrebiteľ môže podať návrh na adrese: Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný
inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternajvne riešenie spotrebiteľských sporov,
Prievozská 32, p. p. 29, 827 99 Bra>slava 27 alebo elektronicky na adrese: ars@soi.sk, adr@soi.sk.
Ďalšie subjekty oprávnené na alternajvne riešenie spotrebiteľských sporov sú uvedené v on-line
zozname subjektov: hzp://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alterna>vne-
riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alterna>vneho-riesenia-spotrebitelskych-
4. sporov.
Klient (spotrebiteľ) a realitná kancelária môžu na podanie návrhu na alternajvne riešenie
spotrebiteľského sporu použiť pla{ormu na riešenie sporov online, dostupnú na adrese:
hzps://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK.
9.5 Návrh na zača>e alternajvneho riešenia spotrebiteľského sporu musí obsahovať:
a) meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický
kontakt, ak ich má
b) presné označenie realitnej kancelárie,
c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočnosj,
d) označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha,
e) dátum, kedy sa spotrebiteľ obrá>l na realitnú kancelária so žiadosťou o nápravu a informáciu,
že pokus o vyriešenie sporu priamo s realitnou kanceláriou bol bezvýsledný,
f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternajvneho
riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá
dohoda o mediácii, ani nebolo vo veci ukončené alternajvne riešenie sporu spôsobom podľa §
20 ods. 1 písm. a) až e) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternajvnom riešení spotrebiteľských
sporov.
Návrh na zača>e alternajvneho riešenia spotrebiteľského sporu je dostupný on-line na adrese:
hzps://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20160201_4545799-2.pdf
Osoba poverená vybavovať reklamácie: Ing. Lucia Krivičková
10. Účinnosť
10.1 Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 3.4.2025